Enteropatia la AINS

Efectele adverse digestive sunt printre cele mai frecvente reac?ii secundare ale antiinflamatoarelor nesteroidiene – gastrit?, tadalafil ulcer la AINS, clinic hemoragie digestiv?, enteropatie sau colopatie.

Pe de altă parte, consumul de AINS este un factor protector pentru cancerele de tract digestiv – esofag, stomac și colorectal. Pe lângă folosirea pe scară largă a antinflamatoarelor nesteroidiene (AINS) pentru diferite dureri, aspirina este frecvent utilizată și pentru cardioprotecție, în prevenția secundară.

Enteropatia la AINS se caracterizează prin apariția de eroziuni, ulcerații, sângerări, perforații sau stricturi la nivelul intestinului subțire după consumul cronic de antiinflamatoare. Factorii de risc pentru enteropatia la AINS sunt antecedentele personale de boli digestive (boli inflamatorii intestinale), vârsta înaintată, dozele mari de AINS, antiinflamatoarele neselective și asocierea mai multor antiinflamatoare.

Diagnosticul se face prin examinarea intestinului subțire cu videocapsulă sau enteroscopie. Tratamentul presupune întreruperea administrării AINS și recomandarea de sulfasalazină, misoprostol și metronidazol.

Referințe: 1. Detection and Prevention of NSAID-Induced Enteropathy, 2. Is NSAID enteropathy clinically more important than NSAID gastropathy?, foto: Atlas of Endoscopy

Add comment


Security code
Refresh

Ultimele comentarii