Sfaturi pentru vremea caniculară

Canicula poate duce la apari?ia unor st?ri de disconfort ?i probleme de s?n?tate pentru cei care nu respect? m?surile de protec?ie.

Temperaturile extreme afectează în special pacienții cu boli cronice (cardiaci, diabetici, hipertensivi, tiroidieni), persoanele supraponderale și obeze, cei bu boli neurologice, copiii și vârstnicii. Expunerea la soare prea puternic poate cauza chiar șoc termic sau șoc hipovolemic.

Iată o serie de sfaturi de urmat pe vreme de caniculă:

  • planificați-vă activitatea astfel încât să evitați expunerea între orele 10 și 16
  • dacă este nevoie să ieșiți afară, încercați să stați în zonele de umbră
  • evitați zonele aglomerate
  • mențineți ferestrele închise atât timp cât temperatura exterioară este mai mare decât cea interioară (până la orele 20), și lăsați-le deschise pe timpul nopții; pe durata zilei trageți draperiile în camerele orientate către soare
  • în cazul în care camera în care vă desfășurați activitatea pe timp de zi nu este răcoroasă, apelați la un aparat de aer condiționat (setați temperatura la o valoare cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală
  • purtați o pălărie/șapcă, umbrelă de soare, ochelari de soare și haine subțiri, deschise la culoare (care reflectă razele solare și nu le absorb), preferabil din material natural (bumbac, mătase, in)
  • folosiți un evantai pentru a ventila aerul
  • consumați cel puțin 2 litri de lichide de zi (apă minerală, ceai de mentă, sucuri naturale, limonade, apă plată); purtați întotdeauna o sticlă de apă la dumneavoastră. Se recomandă să consumați un pahar cu apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15-20 minute, fără a aștepta apariția senzației de sete. Persoanele care au un regim terapeutic cu restricție hidrică sau care iau tratamente diuretice trebuie să consulte medicul în legătură cu volumul de lichide pe care trebuie să îl consume.
  • atunci când este posibil, serviți mâncare rece
  • consumați cât mai multe fructe și legume proaspete (pepene galben, penepe roșu, prune, castraveți, roșii) și iaurturi
  • evitați alimentele bogate în grăsimi (în special grăsimi animale)
  • reduceți consumul de cafea și băuturi alcoolice și îndulcite tip cola (au efect diuretic și accentuează deshidratarea)
  • acordați atenție pierderilor de minerale prin transpirație (calciu, magneziu, potasiu, sodiu) – apelați la băuturi mineralizate sau la suplimente dacă este necesar (crampele musculare, palpitațiile pot fi simptome ale unor dezechilibre electrolitice)
  • evitați șederea în încăperi supraîncălzite, neaerisite (în timp ce gătiți sau călcați)
  • nu faceți sport pe timp de caniculă deoarece accentuează starea de moleșeală
  • faceți dușuri dese cu apă rece-călduță
  • în cazul în care după expunerea la soare apare o stare de moleșeală, greață, amețeli se recomandă aplicarea de comprese cu apă rece pe frunte, piept și ceafă
  • evitați folosirea produselor cosmetice (creme, unguente, machiaj) grase, care nu se absorb în piele ci adună toate impuritățile și nu lasă pielea să “respire”
  • folosiți creme de protecție solară de fiecare dată când vă expuneți la soare mai mult de 20 minute
  • nu lăsați niciodată copiii mici în mașină: deoarece ei absorb de 3-5 ori mai multă căldură decât adulții dar nu au capacitatea lor de transpirație, se poate ajunge la supraîncălzire și chiar deces.

Comments  

# CarmenP 2012-06-29 12:31
Arsurile solare pot fi evitatesi daca urmati un tratament cu coenzima Q10, cu cel putin o saptamana inainte de a merge la plaja, pantru a fi absorbita in straturile pielii. Utilizata in mod regulat, conduce la hidratarea ei. Puteti gasi acest supliment pe site-ul celor de la BioElemente.
Reply | Reply with quote | Quote

Add comment


Security code
Refresh

Ultimele comentarii