Statinele, asociate cu un risc crescut de cataractă

Dup? îngrijorarea privind riscul de diabet zaharat, viagra miopatie, viagra citoliz? hepatic? sau tulbur?ri cognitive, o nou? reac?ie advers? este asociat? tratamentului cu statinecataracta.

Pacienții tratați cu statine prezintă un risc cu 57% mai mare de a dezvolta cataractă legată de vârstă, potrivit studiului Waterloo Eye Study publicat în Optometry and Vision Science. Mai mult, diabeticii care iau tratament cu statine prezintă o creștere a riscului de cataractă cu 86%.

Mecanismul apariției cataractei la pacienții tratați cu statine pare să fie legat de scăderea nivelului de colesterol: lentila ochiului, cristalinul, are nevoie de cantități crescute de colesterol pentru menținerea transparenței și dezvoltarea normală a celulelor epiteliale (apropo de faptul că colesterolul este o moleculă importantă pentru sănătatea organismului, nu numai dușmanul numărul 1 al sănătății publice).

Așadar, poate că monitorizarea tratamentului cu statine ar trebui să includă și un examen oftalmologic periodic, mai ales la pacienții cu diabet zaharat tip 2 care oricum trebuie evaluați oftalmologic pentru retinopatia diabetică.

Cu toate acestea, cataracta este cu siguranță o problemă mai puțin importantă decât un infarct sau un accident vascular, motiv pentru care statinele rămân o resursă terapeutică de bază în prevenția cardiovasculară.

Oricum, riscul de cataractă asociat statinelor trebuie studiat mai mult, având în vedere că de la o vârstă încolo majoritatea persoanelor dezvoltă cataractă însă nu toți au forme clinic semnificative care să necesite intervenție chirurgicală.

Add comment


Security code
Refresh

Ultimele comentarii

  • Omul de rand ar trebui sa mearga la un medic ca sa i se prescrie un tratament(daca ...

    Read more...

     
  • Si la mine

    Read more...

     
  • Unde se face aceasta analiza?

    Read more...

     
  • Ag hbs reactiv 4184.07 nonreactiv : 1.0 Imi puteti spune va rog cat de grav este ...

    Read more...

     
  • Buna, si la mine s-a descoperit ca am sindromul qt lung

    Read more...