Coca-Cola și prevenția cardiovasculară?!

Dup? ce anul trecut cardiobrief critica parteneriatul dintre Coca-Cola ?i NHLBI (National Heart, medicine Lung and Blood Institute) în campaniile privind s?n?tatea cardiovascular? (The Heart Truth), supriza se repet? la întâlnirea ACC 2011 care are loc zilele acestea.

De fapt nu este vorba chiar de o suprinză, deoarece ACC (American College of Cardiology) anunțase printr-un comunicat implicarea Coca-Cola ca sponsor.

Parteneriatul pare cel puțin bizar, din moment ce răcoritoarele cu zahăr s-au dovedit a fi asociate cu hipertensiune arterială, obezitate și diabet zaharat, tocmai ceea ce comunitatea cardiologilor încearcă să combată.

Deși sponsorizarea este binevenită, criticii consideră că acest parteneriat financiar nu merită pagubele pe care le crează promovarea companiei și a produselor sale. Orice investiție în publicitate este urmată de recuperarea sumei și creșterea profiturilor prin vizibilitate, mai ales la un eveniment atâ de important cum este congresul ACC. Reprezentații Coca-Cola au menționat că sub brandul companiei se află peste 400 produse diferite și nu toate sunt băuturi îndulcite.

Optimiști consideră că atât timp cât prevenția cardiovasculară are de câștigat, nu mai contează cine plătește.

Coca-Cola este partener ACC la CardioSmart Health Fair, un program menit să ofere screening gratuit al factorilor cardiovasculari în populația generală. Screennigul cuprinde determinarea glicemiei, colesterolului total, indicelui de masă corporală, circumferinței abdominale și tensiunii arteriale, precum și recomandări privind managementul factorilor de risc cardiovascular.

Referințe: Betty Crocker, Coke, and CardioSmart at ACC 2011: If CV prevention gets a boost, does it matter who pays?

foto: cardiobrief.org

Add comment


Security code
Refresh